понеділок, 15 лютого 2016 р.

Що таке „учнівське самоврядування”?

Самоврядування − спосіб організації життя колективу, що передбачає активну участь дітей (на основі взаємодії з педагогами) у прийнятті і виконанні рішень для досягнення суспільно значущих цілей. Воно є методикою залучення учнів до організації спільної діяльності.

Учнівське самоврядування − це педагогічна технологія, яка сприяє розвитку громадянських якостей дитини в системі демократичних взаємин виховного колективу на принципах самореалізації, самодіяльності, самоорганізації та самодостатності особистості.

До структури учнівського самоврядування входять: організації, органи, особисте управління (лідерство), тимчасові (ситуативні) управлінські структури.

До пріоритетних напрямів діяльності органів самоврядування слід віднести:

  1. навчальну роботу, виховну роботу (зокрема нетрадиційні форми проведення спільних справ, дозвілля; спортивно-туристичні і пошуково-краєзнавчі заходи − збирання оповідань, казок, оформлення альбома, вивчення традицій та історії своєї сім’ї; правове виховання тощо);
  2. інформаційно-методичну роботу, зокрема участь у роботі районних, міських зльотах шкільних об’єднань.

Які функції учнівського самоврядування?

Соціалізуюча:

  • симулювання інтересу до навчання, трудової і суспільно корисної діяльності;
  • створення оптимальних умов для виявлення і розвитку творчих здібностей, організаційних навичок;
  • створення умов для самореалізації особистості;
  • вільний розвиток учнів;
  • свідомий вибір соціальних цінностей.

Допоміжна організаційно-практична:

  • регулювання взаємин всередині загальноосвітнього закладу.

Компенсаційна:

  • самодіяльність і самоорганізація у різних видах діяльності за неможливості задовольнити потреби учнів.

Інноваційна:

  • внесення позитивних змін у організаційно-управлінську структуру навчального закладу;
  • розширення діапазону учнівського самоврядування.

Які основні передумови розвитку 
учнівського самоврядування?

1. Зацікавленість у розвитку самоврядування педагогічного колективу та більшості учнів.
2. Чіткий розподіл обов’язків між тими, хто здійснює керівництво органами самоврядування.
3. Оптимальна структура з урахуванням специфіки навчального закладу.
4. Чітка система роботи в масштабах школи.

Немає коментарів:

Дописати коментар